نحوه نصب درایور پرینتر HP

HP یکی از تولیدکنندگان پیشرو چاپگر در جهان است. این شرکت همواره سعی در تولید مدل های مختلف برای مصارف مختلف داشته است. پیکربندی و نصب درایور چاپگر اچ پی بر خلاف برخی برندهای دیگر بسیار ساده است و شامل چندین مرحله است. کاربران ویندوز 7 و ویندوز 10 عمدتا از چاپگرهای این شرکت استفاده می کنند. بنابراین بد نیست نحوه نصب و راه اندازی آن را یاد بگیرید.

اگر اخیراً یک چاپگر لیزری HP خریداری کرده اید یا می خواهید چاپگر خود را بر روی یک لپ تاپ یا رایانه جدید نصب کنید و نمی دانید چگونه درایور چاپگر HP خود را نصب کنید، این مقاله برای شما عالی خواهد بود.

نصب درایور چاپگر اچ پی در ویندوز 10، 11 با سی دی

استفاده از سی دی قابل بوت یکی از رایج ترین و ساده ترین راه ها برای نصب درایور چاپگر اچ پی در ویندوز 10 است. برای انجام صحیح این عملیات مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

1- ابتدا سی دی را در لپ تاپ یا کامپیوتر خود قرار دهید. سی دی حاوی یک فایل نصبی است که باید آن را نصب یا در دسکتاپ کپی کنید و سپس اجرا کنید. برای این کار روی فایل نصبی که در آن ضبط شده کلیک راست کنید. در بالا، روی گزینه دوم - "Run as administrator" کلیک کنید.



فایل راه اندازی درایور چاپگر HP را اجرا کنید

2- مرحله بعدی اجرای نرم افزار کانفیگ است. این فرآیند بسیار سریع است و تنها چند ثانیه طول می کشد. البته اگر هارد دستگاه شما SSD نباشد، این بار کندتر پیش می رود. این مرحله با استخراج فایل ها همراه است و درصد پیشرفت به کمک خط نشانگر نمایش داده می شود. اگر استخراج مدتی طول کشید، دکمه لغو را فشار ندهید. پس از انجام این مرحله وارد قسمت بعدی می شوید.

فایل نصب درایور چاپگر HP را استخراج کنید

3- در این مرحله لوگوی HP نمایش داده می شود. در این بخش باید چند ثانیه صبر کنید.

4- مرحله چهارم نصب درایور چاپگر اچ پی مربوط به نصب برنامه های مربوط به چاپگر و نرم افزار آن می باشد. صفحه ای به شما نشان داده می شود. عکسی از چاپگر شما و 3 گزینه در زیر نشان داده شده است.



نرم افزار چاپگر را نصب کنید

راهنمای کاربر را ببینید

ضمانت نامه و دستورالعمل های قانونی را ببینید

نصب پنجره درایور چاپگر HP

در اینجا شما باید گزینه اول یعنی را انتخاب کنید. نرم افزار چاپگر را نصب کرده و روی آن کلیک کنید.

5- پس از انتخاب گزینه نصب نرم افزار چاپگر در مرحله قبل وارد صفحه جدیدی می شوید. این صفحه دو گزینه را به شما نشان می دهد.

نصب آسان

نصب پیشرفته

نصب پنجره درایور چاپگر hp

درست مانند هر کاربر معمولی، بهتر است گزینه اول را فشار دهید. روی حلقه خود کلیک کنید. و سپس گزینه بعدی را انتخاب کنید.

6- با کلیک بر روی گزینه next وارد مرحله نصب می شوید و باید مدتی منتظر بمانید تا نصب کامل شود.



چاپگر را به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل کنید

7- در مرحله نهایی نصب درایور چاپگر اچ پی پیغامی مبنی بر اتصال پرینتر به کامپیوتر یا لپ تاپ از طریق کابل ظاهر می شود. جعبه چاپگر حاوی کابل های مورد نیاز شما است. یک سر کابل را به سیستم کامپیوتر خود وصل کنید. و سر دیگر به چاپگر HP و منتظر بمانید تا چاپگر آن را تشخیص دهد. بعد از کمتر از یک دقیقه چاپگر شما آماده استفاده است.

نحوه نصب درایور چاپگر HP بر روی ویندوز 10، 11 بدون سی دی

سی دی قابل بوت چاپگر شما به دلایلی در دسترس نیست. برای حل این مشکل، ابتدا درایور چاپگر را از وب سایت پشتیبانی HP دانلود کنید.

1- اولین قدم برای نصب درایور چاپگر HP بدون سی دی، اتصال چاپگر به کامپیوتر یا لپ تاپ است. این کار را باید با کمک کابل USB انجام دهید.

2- وارد منوی استارت در ویندوز شده و Control Panel را جستجو کنید. یا در جستجوی ویندوز عبارت Control Panel را جستجو کنید.



اضافه کردن چاپگر در ویندوز 10

3- در کنترل پنل باید روی Devices and Printers کلیک کنید و سپس Add printer را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

4- در نهایت بر روی نام چاپگر نمایش داده شده کلیک کرده و در صورت نیاز درایور دانلود شده را مشخص کنید.

چاپگر اکنون با تمام درایورها نصب شده و آماده کار است.

درایور چاپگر اچ پی را روی ویندوز 7 با سی دی نصب کنید

برای نصب صحیح پرینتر HP بر روی ویندوز 7، باید مراحل زیر را مرحله به مرحله دنبال کنید.

1- ابتدا چاپگر و لپ تاپ را با استفاده از کابل USB وصل کنید.

چاپگر را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل کنید

2- سی دی قابل بوت را در DVD رایتر قرار دهید و اجازه دهید برنامه با استفاده از حالت autorun اجرا شود. نصب آن بسیار ساده است و می توانید آن را به راحتی انجام دهید. البته این روش همیشه جوابگو نخواهد بود. اگر چاپگر شما نصب نشد، باید این مراحل را دنبال کنید.

3- وارد منوی Start شده و روی Devices and Printers کلیک کنید.

4- در این مرحله از نصب درایور چاپگر HP وارد صفحه ای می شوید. در بالای صفحه می توانید گزینه ای برای افزودن چاپگر را مشاهده کنید. حالا روی این گزینه کلیک کنید.

یک چاپگر محلی اضافه کنید

5- دوباره یک صفحه دیگر درج کنید. گزینه اول در صورتی مفید است که چاپگر از طریق کابل به دستگاه متصل باشد. گزینه دوم زمانی است که چاپگر با استفاده از کابل یا اتصال شبکه بی سیم به لپ تاپ یا رایانه متصل است.

اگر به خاطر داشته باشید ابتدا روش اتصال سیمی را انتخاب کردیم. بنابراین، گزینه اول یعنی. یک چاپگر محلی اضافه کنید و روی next کلیک کنید.

6- پس از نصب درایور چاپگر اچ پی، به چیزی دست نزنید و بدون ایجاد تغییر، گزینه Next را بزنید.

پورت چاپگر را انتخاب کنید

7- حالا یک صفحه دیگر به شما داده می شود که نام چاپگر شما درج شده است، در این مرحله نیازی به انجام کاری نیست. دوباره روی Next کلیک کنید.

8- اکنون نصب درایور چاپگر اچ پی آغاز می شود. باید یک تا دو دقیقه صبر کنید تا نصب کامل شود. سرعت نصب کاملاً به حافظه دستگاه و نوع هارد دیسک بستگی دارد. سرعت نصب روی هارد پایین است. اما این سرعت نصب در هارد های SSD بسیار سریع است.

اگر نصب با موفقیت انجام شد، Finish را مشاهده خواهید کرد. چاپگر شما همچنین به انتخاب دستگاه در صفحه Devices and Printers اضافه خواهد شد



نصب درایور چاپگر اچ پی در ویندوز 7 بدون سی دی

اگرچه ویندوز 7 قدیمی است، اما هنوز کاربران زیادی دارد. اگر می خواهید درایور چاپگر HP را بدون سی دی در ویندوز 7 نصب کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

1-: اولین قدم دانلود درایور چاپگر از سایت اصلی اچ پی است. باید نرم افزارش رو دانلود کنید. پس از نصب نرم افزار، آن را وارد کرده و عکس چاپگر خود را پیدا کنید.

2- در این مرحله باید اینترنت لپ تاپ یا کامپیوتر خود را خاموش کنید. سپس وارد کنترل پنل شوید و روی دستگاه ها و چاپگرها کلیک کنید.

اگر با دقت نگاه کنید یک مثلث زرد رنگ در کنار آن خواهید دید. این مثلث نشان دهنده عدم وجود راننده است. در مرحله بعد باید درایورهای مربوطه را نصب کنید. نحوه نصب آن را قبلا توضیح دادیم. اما ابتدا درایورهایی را که دانلود کرده اید از حالت فشرده خارج کرده و آدرس بالای صفحه را کپی کنید.

3- وارد درایو C شده و پوشه مربوط به چاپگر خود را پیدا کنید. فایل های استخراج شده شما به صورت خودکار نصب نمی شوند. سپس آن را از طریق آپدیت سخت افزاری نصب کنید.

حال در قسمت Devices and Printers بر روی نام چاپگر کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. پنجره ای در مقابل شما باز می شود. به تب دوم پنجره یعنی سخت افزار بروید. در این بخش می توانید نام های مختلف چاپگر خود را مشاهده کنید. اما باید گزینه other devices را انتخاب کرده و روی properties کلیک کنید.

4- حالا پنجره ای با نام و مدل چاپگر شما باز می شود. سه راه وجود دارد.

راننده

عمومی

جزئیات

باید روی گزینه driver کلیک کنید تا گزینه update driver ظاهر شود و بتوانید روی آن کلیک کنید. پنجره ای باز خواهد شد. Browse My Computer را انتخاب کنید تا وارد مسیر فایل زیپ نشده در درایو C شوید. حالا روی دکمه next کلیک کنید.

تمامی نرم افزارهای شما نصب شده است و علاوه بر این، چاپگر شما به طور کامل نصب شده و دارای آخرین درایورها می باشد اکنون چاپگر HP خود را در ویندوز 7 نصب و اجرا کرده اید



یک ویژگی ویژه در ویندوز 10 برای نصب درایورها

ویندوز 10 ویژگی بسیار جالبی دارد که شاید از آن اطلاعی نداشته باشید. ویندوز هوشمند است و اگر می خواهید برای اولین بار چاپگری را روی سیستم ویندوز 10 نصب کنید، ویندوز به طور خودکار درایورهای چاپگر را شناسایی می کند.

اگر به یک سی دی قابل بوت دسترسی ندارید و نمی توانید برای دانلود درایورها به وب سایت HP دسترسی داشته باشید، این روش ممکن است برای شما مفید باشد.

البته برای اینکه بتوانید از این قابلیت ویندوز 10 استفاده کنید، بهتر است لپ تاپ خود را به اینترنت متصل کرده و از داشتن VPN مطمئن شوید. در غیر این صورت، بدون VPN، ویندوز نمی تواند درایورهای شما را به درستی پیدا کند.

نصب درایور جدید چاپگر HP

در چند سال گذشته، HP چاپگرهای خود را هوشمندتر کرده است و حتی می توانید با اتصال تلفن خود از طریق بلوتوث یا Wi-Fi چاپ کنید. اما چیزی که کمتر کسی می داند نرم افزار خاصی است که برند اچ پی برای این منظور ساخته است. این نرم افزار HP Smart نام دارد و با نصب آن می توانید از چاپگر خود از طریق اتصالات بی سیم لپ تاپ، گوشی یا کامپیوتر خود استفاده کنید.

بقیه مراحل نصب این پرینترها دقیقاً همان چیزی است که در ویندوز 10 و ویندوز 7 توضیح دادیم، اما توجه داشته باشید که نرم افزار Smart HP در ویندوز 7 به خوبی کار نمی کند. این مشکل ممکن است در ویندوز 11 وجود داشته باشد.


اخرین حرف

چاپگرهای اچ پی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان به دلیل کارایی و قیمت بسیار محبوب هستند. انواع مختلفی از این چاپگر برای مقاصد مختلف تولید می شود. اما اولین چالش در استفاده از آن نصب است. می توانید چاپگر را روی ویندوزهای مختلف بدون سی دی و با سی دی نصب کنید. به راحتی می توانید درایور چاپگر HP را با چند کلیک روی ویندوز 7، 8.1 یا 10 نصب کنید و از عملکرد عالی لذت ببرید.

مقاله کامل: نصب پرینتر hp

+ نوشته شده در سه شنبه 9 خرداد 1402ساعت 10:42 توسط مدیر مجله تعداد بازدید : 5179 |
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
در مجله چه خبر می خواهیم بدانیم کجا چه خبر است؟
شما چه خبر؟

ورود
شناسه :
رمز :

برای عضویت اینجا کلیک کنید
رمز عبور را فراموش کرده اید ؟!
پیوندهای روزانه
آرشیو پیوندهای روزانه
نوشته های پیشین
مهر 1402
خرداد 1402
ارديبهشت 1402
فروردين 1402
اسفند 1401
بهمن 1401
دی 1401
آذر 1401
آبان 1401
مهر 1401
مرداد 1401
اسفند 1400
بهمن 1400
آذر 1400
ارديبهشت 1400
بهمن 1399
فروردين 1399
شهريور 1399
آذر 1399
پیوندها
آی آر سوشیال (irsocial)
آمار
افراد آنلاین : 2
بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 130
هفته گذشته : 27
ماه گذشته : 175
سال گذشته : 12606
کل بازدید : 139350
کل مطالب : 34
نظرات : 0

RSS

POWERED BY
بلاگ یو

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]